Wyniki » Runda 03. Autodromo Jose Carlos Pace - Podsumowanie
xoSx_USA 20:20 06.03.2017
Runda 03. Autodromo Jose Carlos Pace - Podsumowanie
Powiedzieć, że Darsoon był najszybszy podczas weekendu w Brazylii to jak nie powiedzieć nic. Darsoon nie zostawił cienia wątpliwości kto rządzi na torze, zostawiając wszystkich rywali daleko w tyle. Ale wcale nie oznacza to, że było nudno, wręcz przeciwnie. Kierowcy zafundowali nam przednią zabawę.

W kwalifikacjach widać było wyraźnie, że kierowcy z balastem nie czuli się zbyt pewnie na brazylijskim torze, jedynie Wichura, którego nota bene Darsoon podejrzewa o bycie Abarthem (czyżby afera podsłuchowa na Team Speak Royal Racing?), potrafił wykręcić przyzwoity czas, pozostali „ciężarowcy” znaleźli się w końcu stawki. Co ciekawe, na torze nie pojawił się dotychczasowy lider klasyfikacji kierowców, tłumacząc się – nieco w stylu Kimiego Raikonnena – imprezą. Zabalował czy nie, pozycję stracił.

Pierwszy wyścig obfitował w wydarzenia, mimo iż Darsoon od startu do mety tylko powiększał przewagę. Ciekawiej było za nim gdzie Wichura bronił 2. Pozycji przed Civusem, z którym czaili się maro, PolishRacer i Slimmy, przy czym ten ostatni, jadący na sprzęcie który mógł nawet nie spełniać wymagań homologacyjnych, nie miał szans na nawiązanie walki z czołówką. Trochę sam sobie jechał Mario17-03, który nie musiał się obawiać obciążonego Zagmana. O miejsca od ósmego do trzynastego toczyła się niesamowita walka. Najwięcej emocji wzbudziły wielokrotne manewry wyprzedzeń, lekkie puknięcia, wypychanie z toru i przestrzelone hamowania – wszystko w duchu wyścigów samochodów turystycznych. Kierowcy zamieniali się miejscami praktycznie co okrążenie i nawet Zagman92 nie mógł do końca być pewny swojego 8. miejsca. Ostatecznie je utrzymał, a za nim na metę dojechali xoSx_USA, MAURO, Górnik i Berni.

Do drugiego wyścigu start w odwróconej kolejności do miejsc zajętych w R1 stanowił wyzwanie dla szybszych kierowców, startujących tym razem z tyłu. Już w pierwszej sekwencji zakrętów lekko zaplątał się Slimmy, który walcząc ze sprzętem omal nie wpadł pod koła nadjeżdżających kierowców. W całym tym zamieszaniu najwięcej stracił xoSx_USA, który spadł na ostatnie miejsce. Tylko jeden kierowca nic sobie z tego nie robił: Darsoon okrążenie za okrążeniem przesuwał się do przodu, by już po pięciu znaleźć się na czele stawki. Wypracował sobie przy tym taką przewagę, że mógł sobie pozwolić na dowolne wybranie taktyki. Jako, że jesteśmy w temacie strategii, tym razem większość kierowców zdecydowała się na wymianę opon, podczas gdy jedynie xoSx_USA i MAURO jechali bez pit stopu. Postoje zaczęły się na ósmym okrążeniu kiedy to do boksów zjechali Civus, maro i Berni. Berni miał wielkiego pecha, gdyż w momencie zjazdu do pitu nadział się na jadącego tuż za nim xoSx_USA, który zaskoczony całym obrotem sprawy staranował kierowcę Seata udającego się do alei serwisowej. W międzyczasie pojedynek wewnętrzny IOM attack Challenge stoczyli xoSx_USA i Slimmy, przy czym ten drugi udał się na postój na jedenastym okrążeniu, tym samym oddając pozycję partnerowi z zespołu. Na 12. okrążeniu Darsoon odzyskał prowadzenie, które stracił na rzecz xoSx_USA i samotnie pomknął do mety meldując się na niej z ponad 30-to sekundową przewagą nad drugim Civusem, który wykorzystał świeższe opony i jak Hamilton Glocka w 2008 roku, wyprzedził xoSx_USA na ostatnim okrążeniu. Tuż za podium uplasował się PolishRacer i Wichura, którego spin wyeliminował z walki o wyższe pozycje. Tym razem maro znalazł się w strefie niczyjej, kończąc wyścig kilka sekund przed Mario17-03, który do końca bronił się przed Slimmym. Na dalszych pozycjach zameldowali się Zagman92, wyraźnie cierpiący na nadmiar balastu, Górnik, MAURO i Berni.

Podsumowując, Darsoon wyszedł na łowy i złapał pełną zdobycz; maro stał się ofiarą balastu i do następnej rundy wystartuje z dodatkowymi 100kg; MaciekS. zanotował spadek aż o 5 pozycji. Natomiast w klasyfikacji zespołowej prowadzenie utrzymała AERONAUTICA przed IOM i VR 46. Kolejne emocje dopiero za 2 tygodnie, ponieważ czeka nas „przymusowa” przerwa od ścigania. Następny przystanek: Kanada i tor Mont-Tremblant.
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Brak komentarzy
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [3 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
prev
awatar
WooQash
1 dzień temu
awatar
PolishRacer
6 tygodni temu
awatar
maro
10 tygodni temu
awatar
Sadowsky
04.12.2023   23:35
awatar
LukiRK
20.10.2023   23:07
awatar
LosPazdziochos
06.08.2023   23:58
awatar
Johnyy
10.07.2023   20:37
awatar
Sprajt
26.04.2023   16:02
awatar
Civus
02.03.2023   13:05
awatar
Marcello
25.02.2023   23:37
awatar
Baszu43
24.01.2023   20:44
awatar
krzysiek_aleks
24.01.2023   20:41
awatar
Gornik
24.01.2023   20:22
awatar
MAURO
11.01.2023   22:57
awatar
DFGT
11.01.2023   20:55
awatar
Krzys
16.12.2022   12:15
awatar
DrMaks
17.09.2022   04:49
awatar
jabo39
24.11.2021   22:08
awatar
Slimmy
13.03.2021   15:15
awatar
DrąGal
28.01.2021   08:48
awatar
Adrian4900
22.01.2021   23:48
awatar
MaciekS
07.12.2020   23:14
awatar
Zagman92
17.11.2020   20:24
awatar
Domino
08.11.2020   19:11
awatar
Pieczyk
26.08.2020   00:30
awatar
Mav
02.08.2020   12:45
awatar
Denan06
05.06.2020   13:11
awatar
Darsoon
07.05.2020   21:55
awatar
Dryl
05.05.2020   20:28
awatar
jakub4prv
13.04.2020   13:57
awatar
Mario17-03
30.03.2020   09:02
awatar
LynxD
22.03.2020   21:37
awatar
xoSx_USA
11.03.2020   08:24
awatar
BieRni
24.02.2020   10:31
awatar
SPEEDMAN4fun
20.01.2018   00:55
awatar
czaxxx
19.01.2018   23:10
awatar
Mohito
19.01.2018   22:54
awatar
Cryptone
19.01.2018   22:48
awatar
TheSznikers
19.01.2018   20:58
awatar
Alex
19.01.2018   20:46
awatar
NaraPLN
19.01.2018   20:16
awatar
VSX500
19.01.2018   19:48
awatar
REJSU
19.01.2018   19:47
awatar
Marcinho
19.01.2018   19:40
awatar
Xarlith
19.01.2018   18:38
awatar
BezlitosnaWydra
19.01.2018   18:24
awatar
SZOLTYS
19.01.2018   18:02
awatar
Roody
19.01.2018   17:02
next
royalracing2020
RoyalRacing © 2011-2024
Wszystkie prawa zastrzeżone
php-fusion
PHP-Fusion © 2002-2024 by Nick Jones.
Wydane jako darmowe oprogramowanie bez zastrzeżeń na licencji GNU Affero GPL v3.