szkoła robienia setupa
awatar
DafikBDG
sezon4sezon5sezon7sezon8
Posty: 46
Dołączył: 24.02.2012
Napisany 15.02.2013 10:54
Witam. W lidze jest pewnie paru kierowców którzy nie potrafią lub chcieli by doszkolić swoje umiejętności ustawiania auta na wyścig. Może jest ktoś chętny wytłumaczyć co jak trzeba ustawić na co zwrócić uwagę ??
KRÓL NA DRODZE JEST TYLKO JEDEN DAF

CEGŁA NA GAZ !!!!

img.userbars.pl/49/9715.gif

img6.imageshack.us/img6/1835/avatyq.png
awatar
Aikon353
sezon4sezon5sezon7sezon8
Posty: 135
Dołączył: 25.08.2012
http://www.dolnoslaska-jazda.pl/viewtopic.php?f=73
Napisany 15.02.2013 13:24
Daf jestem pod wrażeniem smiley i podpinam się do tematusmiley
awatar
Domino
sezon3sezon4sezon5sezon6sezon7
sezon8sezon9sezon10
Posty: 397
Dołączył: 07.05.2012
Napisany 15.02.2013 16:15
Edytowano 15.02.2013 18:41 przez Domino
Mistrzem ustawień nie jestem, ale mogę trochę poświęcić czasu

Daje 3 screeny ,aby było widać co opisuje (różne spolszczenia)
www.fotoszok.pl/upload/2b871ae9.jpg

www.fotoszok.pl/upload/ecd946f0.jpg

www.fotoszok.pl/upload/4aa1cb44.jpg

Screen 1

Tutaj jest najmniej parametrów i dużo one nie zmieniają

Nachylenie kół na 2 screenie, ustawienie ich daje niezłą różnice, ale osobiście zmiana tych z 3 strony parametrów u mnie nie zmiania niczego

Zbieżność wpływa na samochód podobnie jak stabilizatory, trzeba tutaj jednak wyczuć jaka ma być różnica pomiędzy przodem, a tyłem, daje to wymierne korzyści również można zrobić, aby za pomocą tych 2 parametrów auto było nadsterowne lub podsterowne


2 Screen

Ciśnienie opon, ustawia się je, aby szybciej rozgrzać opony, lub aby się nie przegrzewały

Twardość amortyzatorów, teoretycznie wiadomo o co chodzi (miekkie czy twarde zawieszenie), ale przyznam się, że zmieniając ten parametr po prostu nie umiem zrozumieć auta, zmian w prowadzeniu wielkich nie ma, ale strata czasowa jest

Odbicie/uderzenie opcja zmieniająca twardość zawieszenia, z tego co mówił Mario (w tej opcji zawsze się gubiłem) 16 jest najbardziej miękkie, zaś 1 najbardziej twarde

Wysokość zawieszenia wiadomo, oznacza odległość podwozia od asfaltu, praktycznie zawsze śmigam na 8.0, ale pomaga to, gdy nawierzchnia toru jest bardzo nie równa, pozwala na ustabilizowanie auta

Nachylenia. Tutaj zacznijmy od tego, że w powinno zawsze się śmigać na minusowych wartościach. Ale przejdzmy dalej. Im bliżej zera tym koła są proste (wydaje się głupie, ale tak jest) opona wtedy praktycznie cała przylega do asfaltu, i wpływa to na stabilność przy hamowaniu. Im większy minus tym górna część koła jest bardziej przechylona w stronę auta, oznacza to, że koła nie stykają się całkowicie z asfaltem, co oznacza dłuższą drogę hamowania. Plusem za to jest pokonywanie zakrętów ,gdyż przechylenie pozwala w zakręcie na całkowite styknięcie się opony z asfaltem. Jeżeli chodzi o tylne wartości, to duży minus daje również lekką nadsterowność w zakrętach, a w przednionapędowych autach nadsterowność jest mile widziana.

Stabilizatory, charakteryzują się zmianą prowadzenia się auta przy wysokich prędkościach. Różnica ta u mnie była bardzo widczona na old Ring, pamiętacie szykanę? Po niej był łuk który pokonywaliśmy przy prędkości koło 207km/h, ustawienie bodaj wysokich wartości z przodu powodowało niezłą prędkość, ale podsterowność, przez co musialem zdejmować nogę z gazu. Niskie wartości dawały dużo lepsze wchodzenie w ten zakręt, gdyż znikała podsterowność, lecz pojawiała się powoli nadsterowność, te parametry trzeba wziąć na czuja.

W tym okienku aby uzyskać maksymalną wydajność ze setupu powinno się stosować brak symetrii, daje to osobne ustawienie prawej i lewej strony (ustawienie ciśnienia i nachyleń potrafi nieźle dać predkości), ale aby ustawiać bez symetrii trzeba się bardzo znać na tym, osobiście przyznam, że każda moja próba ustawienia bez symetrii kończyła się skopaniem setupu, lub po prostu brakiem zysku.

3 Screen

Skrzynia, wbrew pozorom jest ona bardzo ważna. Odpowiednie zgranie biegów odbija się na przyśpieszeniu. Osobiście radzę ustawiać skrzynie pod dane zakręty, np jadąc T1 na 4 ustawić tak aby ta 4 nie była ani za krótka ani za długa.

Hamowanie silnikiem, jest to znane zjawisko, polega na tym, że po opuszczeniu gazu auto hamuje szybciej lub wolniej. (5 szybko, 0 wolno) ustawienie na szybkie hamowanie wpływa na ilość zużytego paliwa (im większy numerek tym więcej żre)

Skrzydło, wpływa na stabilność auta, jeżeli chodzi o v-max to szczerze nie zauważam różnicy pomiędzy 1-3, w F1 jest ona widoczna od razu. Tutaj trzeba ustawiać to na czuja. Jeżeli auto jest za stabilne na 5 to zmieniamy na 3 jeżeli na 3 jest niestabilne do dajemy 4 i testujemy do woli.

Blok. Kier każdy powinien wiedzieć o co chodzi, im większy kąt tym skręt w grze skuteczniej jest wykonywany.

Balans pomijamy

Ciśnienia również

Moc i tutaj się zaczyna jazda. Moc odpowiada za zachowanie auta podczas wychodzenia z zakrętu, im więcej % tym bardziej auto może być podsterowne

Bl.Dyf. Hamowania wbrew pozorom bardzo ważna opcja. Jak wiemy w przednionapędowych autach napędowe koła nie kręcą się równo (chyba im mniej obciążone tym szybciej się kręci). Ta opcja polega na tym zjawisku. Dając 100% koła powinny się kręcić równo, prowadzi to np. u mnie do ogromnych podsterowności na wyjściu. Danie na 0% oznacza, że podczas pokonywania nawrotu można dość do takiej sytuacji, że tylko jedno koło jest napędowe, a 2 odpowiada tylko za skręt, osobiście preferuję niskie %, 0-10%.

Bl. Dyf. P. Neutralny Osobiście nie wiem o co się tam opcja opiera, ale Mario twierdzi, że określa ona przyklejenie się opon do nawierzchni toru, 1 daje najmniejszy stopień przyklejenia, zaś 5 największy, oczywiście najmniejszy stopień zapewnia dłuższą pracę opon.

Zaczynając pracę nad ustawieniem auta trzeba pamiętać o jednym, przykładowo, zmiana nachyleń powoduje negatywne skutki, trzeba jednak pamiętać, że zmieniając przykładowo stabilizatory/skrzydło ma to wpływ na inne parametry i warto wrócić do nachyleń, gdyż ich zmiana może już zupełnie inaczej wpływać na zachowanie auta. Zmierzam do tego, że te wszystkie ustawienia są ze sobą połączone i nie warto zmieniać tylko jednego parametru, czasami warto "zaryzykować" i zmienić pół setupu.

Na koniec chcę dodać, że opis tych parametrów jest moją autorską produkcją, a nie skopiowaną z jakieś strony, chodzi mi o to, że jak ktoś się z jakimś ustawieniem nie zgadza to żyjemy w wolnym kraju i taki poradnik może napisać każdy, osobiście straciłem na tym koło 30 min i mam nadzieję, że zobaczę skutki straty tego czasu, czyli polepszenie się czasu tych, którzy w ustawieniach nie brylują
awatar
Gornik
sezon4sezon5sezon6sezon7sezon8
sezon10
Posty: 410
Dołączył: 18.06.2012
https://www.facebook.com/pages/Gornik-Projects/528
Napisany 15.02.2013 16:58
» link «

Polecam, sam podszkoliłem się i w 4 sezonie opracowałem trochę bardziej mniej zżerające opony zawieszenie ;]
awatar
MAURO
sezon1sezon2sezon3sezon4sezon5
sezon6sezon7sezon8sezon9sezon10
Posty: 256
Dołączył: 19.08.2011
Napisany 17.02.2013 00:38
Wielkie podziękowania za tutorial dla Domino
awatar
Dryl
sezon1sezon2sezon3sezon4sezon5
sezon6sezon7sezon8sezon9sezon10
Posty: 130
Dołączył: 03.11.2011
Napisany 17.02.2013 13:28
Bardzo fajnie napisane, proponuje dać jako temat nadrzędny.
prev
awatar
WooQash
3 godziny temu
awatar
PolishRacer
5 tygodni temu
awatar
maro
8 tygodni temu
awatar
Sadowsky
04.12.2023   23:35
awatar
LukiRK
20.10.2023   23:07
awatar
LosPazdziochos
06.08.2023   23:58
awatar
Johnyy
10.07.2023   20:37
awatar
Sprajt
26.04.2023   16:02
awatar
Civus
02.03.2023   13:05
awatar
Marcello
25.02.2023   23:37
awatar
Baszu43
24.01.2023   20:44
awatar
krzysiek_aleks
24.01.2023   20:41
awatar
Gornik
24.01.2023   20:22
awatar
MAURO
11.01.2023   22:57
awatar
DFGT
11.01.2023   20:55
awatar
Krzys
16.12.2022   12:15
awatar
DrMaks
17.09.2022   04:49
awatar
jabo39
24.11.2021   22:08
awatar
Slimmy
13.03.2021   15:15
awatar
DrąGal
28.01.2021   08:48
awatar
Adrian4900
22.01.2021   23:48
awatar
MaciekS
07.12.2020   23:14
awatar
Zagman92
17.11.2020   20:24
awatar
Domino
08.11.2020   19:11
awatar
Pieczyk
26.08.2020   00:30
awatar
Mav
02.08.2020   12:45
awatar
Denan06
05.06.2020   13:11
awatar
Darsoon
07.05.2020   21:55
awatar
Dryl
05.05.2020   20:28
awatar
jakub4prv
13.04.2020   13:57
awatar
Mario17-03
30.03.2020   09:02
awatar
LynxD
22.03.2020   21:37
awatar
xoSx_USA
11.03.2020   08:24
awatar
BieRni
24.02.2020   10:31
awatar
SPEEDMAN4fun
20.01.2018   00:55
awatar
czaxxx
19.01.2018   23:10
awatar
Mohito
19.01.2018   22:54
awatar
Cryptone
19.01.2018   22:48
awatar
TheSznikers
19.01.2018   20:58
awatar
Alex
19.01.2018   20:46
awatar
NaraPLN
19.01.2018   20:16
awatar
VSX500
19.01.2018   19:48
awatar
REJSU
19.01.2018   19:47
awatar
Marcinho
19.01.2018   19:40
awatar
Xarlith
19.01.2018   18:38
awatar
BezlitosnaWydra
19.01.2018   18:24
awatar
SZOLTYS
19.01.2018   18:02
awatar
Roody
19.01.2018   17:02
next
royalracing2020
RoyalRacing © 2011-2024
Wszystkie prawa zastrzeżone
php-fusion
PHP-Fusion © 2002-2024 by Nick Jones.
Wydane jako darmowe oprogramowanie bez zastrzeżeń na licencji GNU Affero GPL v3.