Slimmy
Posty: 588
Dołączył: 19.08.2011
Napisany 11.02.2016 20:39
Drodzy,
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że życiu ligi nie zagraża niebezpieczeństwo. Liga będzie nadal funkcjonowała jak dotychczas, natomiast nastąpi niewielki przełom w kwestii dość kontrowersyjnej, czyli skarg i kar.
1. Nowy harmonogram
Od najbliższego weekendu, przez każde kolejne tygodnie będzie funkcjonował następujący harmonogram:
2. Nowy system wyjaśniania zdarzeń
Od najbliższego weekendu między wtorkiem a czwartkiem, w specjalnym dziale na forum, wszyscy członkowie komisji kar będą udzielali się na temat każdej złożonej skargi. Na podstawie wzoru (tak jak do składania skarg) każdy z komisji napisze swoją opinię w poście z odpowiednim komentarzem do zdarzenia. Na podstawie tych informacji, administracja wybierze odpowiednią karę dla sprawcy. W przypadku, kiedy żaden z członków komisji nie zamieści swojej wypowiedzi lub zamieści ją tylko jedna osoba, skarga zostanie umorzona.
3. Nowe kategorie zdarzeń
Wprowadzamy 4 kategorie zdarzeń: R/I, lekkie, średnie i ciężkie oraz punkty karne.
4. Punkty karne
Jak wyżej napisałem, każdy z kierowców może uzyskać punkty karne. Zebranie ich w liczbie 10, eliminuje danego gracza z najbliższej weekendowej rozgrywki. Po tej przerwie punkty na koncie są zerowane.
5. Kary
Przewiduje się stałe kary dla każdego ze zdarzeń:
WAŻNE: gdy dany zawodnik, na którego zostanie nałożona kara, nie pojawi się na najbliższym wyścigu, kara przechodzi na kolejne rundy i zniknie dopiero po jej wykonaniu.
6. Zmodyfikowany wzór skargi oraz nowy wzór dla komisji
Wzór składania skarg przez poszkodowanych lub sprawcę:
Wzór składania wniosku przez komisję kar:
Miejmy tylko nadzieję, że po zaostrzeniu kar będzie dochodziło do znacznie mniejszej ilości zdarzeń lub ich w ogóle nie będzie. W najbliższym czasie regulamin będzie obejmował powyższe informacje.
Myślę, że warto troszkę przemyśleć swoje zamiary i depnąć na hamulec, by później w spokoju kontynuować wyścig i nie mieć nikogo na sumieniu.
Szerokości!
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że życiu ligi nie zagraża niebezpieczeństwo. Liga będzie nadal funkcjonowała jak dotychczas, natomiast nastąpi niewielki przełom w kwestii dość kontrowersyjnej, czyli skarg i kar.
1. Nowy harmonogram
Od najbliższego weekendu, przez każde kolejne tygodnie będzie funkcjonował następujący harmonogram:
- po zakończeniu wyścigu zawodnicy mają nie 24h a 48h na złożenie odpowiedniej skargi w dziale Skarg, czyli nie do końca niedzieli a do końca poniedziałku,
- przez trzy dni tj. wtorek, środa, czwartek będzie trwało wyjaśnianie sytuacji (o tym niżej)
- w piątek przedstawione zostaną kary.
- przez trzy dni tj. wtorek, środa, czwartek będzie trwało wyjaśnianie sytuacji (o tym niżej)
- w piątek przedstawione zostaną kary.
2. Nowy system wyjaśniania zdarzeń
Od najbliższego weekendu między wtorkiem a czwartkiem, w specjalnym dziale na forum, wszyscy członkowie komisji kar będą udzielali się na temat każdej złożonej skargi. Na podstawie wzoru (tak jak do składania skarg) każdy z komisji napisze swoją opinię w poście z odpowiednim komentarzem do zdarzenia. Na podstawie tych informacji, administracja wybierze odpowiednią karę dla sprawcy. W przypadku, kiedy żaden z członków komisji nie zamieści swojej wypowiedzi lub zamieści ją tylko jedna osoba, skarga zostanie umorzona.
3. Nowe kategorie zdarzeń
Wprowadzamy 4 kategorie zdarzeń: R/I, lekkie, średnie i ciężkie oraz punkty karne.
Zdarzenie kwalifikowane jako race incident: zdarzenie, w którym sprawca uznany będzie jako niewinny danemu zdarzeniu, mimo złożonej skargi przez poszkodowanego.
Zdarzenie wagi lekkiej: zdarzenie, które miało miejsce podczas wyścigu między dwoma zawodnikami, np. drobna kolizja i strata poszkodowanego nie jest wysoka. Za te zdarzenie sprawca otrzymuje dodatkowo 1pkt karny.
Zdarzenie wagi średniej: zdarzenie, które miało miejsce podczas wyścigu między większą ilością kierowców, z zaznaczeniem, że poszkodowani ukończyli wyścig. Za te zdarzenie sprawca otrzymuje dodatkowo 2pkt karne.
Zdarzenie wagi ciężkiej: zdarzenie, które miało miejsce podczas wyścigu z zaznaczeniem, iż poszkodowanych jest więcej niż jeden kierowca, poszkodowani musieli odbyć nieplanowaną wizytę w boksach lub któryś z poszkodowanych nie ukończył wyścigu. Za te zdarzenie sprawca otrzymuje dodatkowo 3pkt karne.
Zdarzenie wagi lekkiej: zdarzenie, które miało miejsce podczas wyścigu między dwoma zawodnikami, np. drobna kolizja i strata poszkodowanego nie jest wysoka. Za te zdarzenie sprawca otrzymuje dodatkowo 1pkt karny.
Zdarzenie wagi średniej: zdarzenie, które miało miejsce podczas wyścigu między większą ilością kierowców, z zaznaczeniem, że poszkodowani ukończyli wyścig. Za te zdarzenie sprawca otrzymuje dodatkowo 2pkt karne.
Zdarzenie wagi ciężkiej: zdarzenie, które miało miejsce podczas wyścigu z zaznaczeniem, iż poszkodowanych jest więcej niż jeden kierowca, poszkodowani musieli odbyć nieplanowaną wizytę w boksach lub któryś z poszkodowanych nie ukończył wyścigu. Za te zdarzenie sprawca otrzymuje dodatkowo 3pkt karne.
4. Punkty karne
Jak wyżej napisałem, każdy z kierowców może uzyskać punkty karne. Zebranie ich w liczbie 10, eliminuje danego gracza z najbliższej weekendowej rozgrywki. Po tej przerwie punkty na koncie są zerowane.
5. Kary
Przewiduje się stałe kary dla każdego ze zdarzeń:
zdarzenie wagi lekkiej - do 5 pozycji w tył doliczane do wyścigu, w którym popełniono zdarzenie,
zdarzenie wagi średniej - kara Drive Trough lub start z PitLane na najbliższy możliwy wyścig,
zdarzenie wagi cięzkiej - kara Stop&Go, do 10 pozycji w tył na gridzie najbliższego możliwego wyścigu lub start z końca stawki w najbliższym możliwym wyścigu.
zdarzenie wagi średniej - kara Drive Trough lub start z PitLane na najbliższy możliwy wyścig,
zdarzenie wagi cięzkiej - kara Stop&Go, do 10 pozycji w tył na gridzie najbliższego możliwego wyścigu lub start z końca stawki w najbliższym możliwym wyścigu.
WAŻNE: gdy dany zawodnik, na którego zostanie nałożona kara, nie pojawi się na najbliższym wyścigu, kara przechodzi na kolejne rundy i zniknie dopiero po jej wykonaniu.
6. Zmodyfikowany wzór skargi oraz nowy wzór dla komisji
Wzór składania skarg przez poszkodowanych lub sprawcę:
Sesja lub numer wyścigu:
Sprawca:
Poszkodowany:
Okrążenie:
Zakręt / Sektor:
Czas z powtórki:
Zdarzenie kwalifikuje jako:
Dodatkowa prośba/informacja:
Sprawca:
Poszkodowany:
Okrążenie:
Zakręt / Sektor:
Czas z powtórki:
Zdarzenie kwalifikuje jako:
Dodatkowa prośba/informacja:
Wzór składania wniosku przez komisję kar:
Dotyczy skargi zawodnika: [nick]
Zdarzenie kwalifikuje jako: [jedno z kategorii]
Krótkie wyjaśnienie: [dlaczego tak a nie inaczej]
Preferowana kara: [z możliwych do wyboru]
Zdarzenie kwalifikuje jako: [jedno z kategorii]
Krótkie wyjaśnienie: [dlaczego tak a nie inaczej]
Preferowana kara: [z możliwych do wyboru]
Miejmy tylko nadzieję, że po zaostrzeniu kar będzie dochodziło do znacznie mniejszej ilości zdarzeń lub ich w ogóle nie będzie. W najbliższym czasie regulamin będzie obejmował powyższe informacje.
Myślę, że warto troszkę przemyśleć swoje zamiary i depnąć na hamulec, by później w spokoju kontynuować wyścig i nie mieć nikogo na sumieniu.
Szerokości!