Zapowiedź » Runda 1: Circuit de Spa-Francorchamps Belgia
Krzys 20:11 25.10.2017
Pierwotna, 15-kilometrowa wersja, składająca się z połączonych odcinków dróg publicznych, została zaprojektowana przez Jules’a de Thier. Tor został zainaugurowany przez motocyklistów w 1922 roku, a dwa lata później po raz pierwszy zorganizowano tu 24-godzinny wyścig w Spa. Tuż przed wybuchem wojny obiekt ten wzbogacił się o nowy zakręt Raidillon, który zastąpił wolny fragment toru w okolicy Eau Rouge. W ten sposób powstała słynna kombinacja dwóch bardzo szybkich zakrętów Eau Rouge i Raidillon, wyróżniająca się gwałtowną zmianą elewacji. Do dziś stanowi ona największą atrakcję toru. Po tej zmianie Spa stał się jeszcze szybszy, choć i tak był już najszybszym, obok Monzy torem wyścigowym w Europie. Najwięcej zwycięstw na Spa-Francorchamps odniósł Michael Schumacher, który debiutował tu w sezonie 1991. Ciekawostką toru jest bardzo zmienna pogoda, która niejednokrotnie ustalała wyniki wyścigów. Właśnie przez pogodę w sezonie F1 1998 doszło na tym torze do karambolu, w którym uczestniczyło 13 samochodów. W 1994 roku po wypadku Ayrtona Senny na torze Imola, wprowadzono kilka zmian, przebudowano szykanę Eau Rouge, a w 2007 roku zmodyfikowano szykanę Bus Stop.
Tyle historii, a jak będzie w sobotę 28 października? Komisja jest już po odbiorze komisyjnym toru i chyba jedyną rzeczą do której mogła się przyczepić, to bardzo wysokie tarki zabudowane na dwóch ostatnich zakrętach przed linią start/meta. Uważać oczywiście należy również w kombinacji bardzo szybkich zakrętów Eau Rouge - Raidillon, szczególnie pokonując te zakręty na bardzo już "zmęczonych" oponach. Wpadnięcie w tym miejscu na tarki grozi poważnym rozbiciem samochodu. Tradycyjnie Komisja uczula zawodników, aby zachowali szczególną ostrożność w pierwszym zakręcie podczas startu wyścigu oraz na Eau Rouge, bo może się to skończyć dla co niektórych przedwczesnym zakończeniem wyścigu.
Tyle historii, a jak będzie w sobotę 28 października? Komisja jest już po odbiorze komisyjnym toru i chyba jedyną rzeczą do której mogła się przyczepić, to bardzo wysokie tarki zabudowane na dwóch ostatnich zakrętach przed linią start/meta. Uważać oczywiście należy również w kombinacji bardzo szybkich zakrętów Eau Rouge - Raidillon, szczególnie pokonując te zakręty na bardzo już "zmęczonych" oponach. Wpadnięcie w tym miejscu na tarki grozi poważnym rozbiciem samochodu. Tradycyjnie Komisja uczula zawodników, aby zachowali szczególną ostrożność w pierwszym zakręcie podczas startu wyścigu oraz na Eau Rouge, bo może się to skończyć dla co niektórych przedwczesnym zakończeniem wyścigu.
Wypowiedzi przed wyscigiem
Dodaj swoją wypowiedź, przejdź do formularza
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Brak komentarzy