Jak powinno wyglądać WTCC
awatar
Przemek Gorecki
sezon4sezon5sezon6sezon7
Posty: 37
Dołączył: 15.11.2012
Napisany 02.04.2013 10:31
Hej! Jestem ciekawy jak według was powinno wyglądać WTCC smiley. Federacje narzekają/narzekały że kryzys, mała ilość producentów. Według mnie ta seria skoro są to mistrzostwa samochodów turystycznych powinny wyglądać następująco :
Przede wszystkim aby obniżyć koszty powinny być to auta seryjne np. z 2 litrowymi silnikami, moc ponad 200 konin itp. i aby każde auta miało podobną moc czy też podobny przeliczniki masy do mocy,I kupujemy przykładowo auto seryjne z salonu xD dajemy mu sportowe zawieszenie wywalamy wszystko co w środku(według jakiegoś tam regulaminu) dajemy sportowa kierownice ewentulanie sekwencyjna skrzynia biegów,ale to już drogi zabieg. Coś takie Kia Lotos Race ale różnych marek xD i wtedy mamy serje dość tanią a ciekawą i wtedy była by to serja że się tak nie ładnie wyrażę dla przeciętnego Kowalskiego smiley. Co wy na to podawajcie swoje opinie na ten temat laugh
awatar
Lobotomy
sezon4sezon5sezon6sezon7sezon8
sezon10
Posty: 126
Dołączył: 02.09.2012
Napisany 02.04.2013 11:51
Nie, to jest zbyt duży krok w tył, osiągi powinny zostać tu gdzie są. A dla producentów problemem nie jest wg mnie koszt (bo w porównaniu z innymi seriami nie jest aż taki duży), ale brak konkurencyjności serii. Poza tym jeśli mam być szczery, wcale nie przeszkadza mi WTCC bez fabrycznych zespołów. Chociażby teraz fabryczna jest tylko Honda (no i Łada, ale nie znamy jeszcze jej tempa wyścigowego), a inne prywatne zespoły spokojnie są w stanie z nią walczyć (i ją wyprzedzać). Już nawet nie mówię o RML, wiadomo, pozostałość po Chevym.

z 2 litrowymi silnikami

Aktualnie jeżdżą na silnikach 1.6, co jest świetnym posunięciem dla producentów. Patrz m. in. na takiego Citroena, który ostatnio znów testował swój prototyp do WTCC bazujący na aucie WRC. Wszystko dzięki ujednoliconym silnikom.

i aby każde auta miało podobną moc czy też podobny przeliczniki masy do mocy

Dokładnie tak teraz jest.

Ja chciałbym powrót emocji niczym z BTCC lat 90. Czyli po prostu samochód bardzo prosty aerodynamicznie. Ciężko mi nazwać, co wpłynęło jeszcze na to jak teraz wyglądają wyścigi turystyków, a jak wyglądały kiedyś, ale chcę powrotu takiego ścigania laugh

awatar
Gornik
sezon4sezon5sezon6sezon7sezon8
sezon10
Posty: 410
Dołączył: 18.06.2012
https://www.facebook.com/pages/Gornik-Projects/528
Napisany 02.04.2013 12:34
Lobotomy napisał(a):Ciężko mi nazwać, co wpłynęło jeszcze na to jak teraz wyglądają wyścigi turystyków...


Ciężko, ale bardzo prosto
Producenci

Kilka zacznie marudzić że producent A i G mają zbyt zaawansowane w tej kategorii auto to zmienią zasady by było lepiej, pod pretekstem cięcia kosztów. Już nieraz tak było.

Aktualnie najlepiej to chyba jest w BTCC i te ich NGTC. Silnik tak ujednolicony, że po prostu produkuje je 1 producent (+ 2 producenci/zespoły, ale w bardzo wyznaczonym kierunku), przez co nie trzeba aż tyle kasy poświęcać na auto (w niektórych modelach to nawet połowa kosztu auta).


-------------------------------

Przemek Gorecki napisał(a):

Hej! Jestem ciekawy jak według was powinno wyglądać WTCC smiley. Federacje narzekają/narzekały że kryzys, mała ilość producentów. Według mnie ta seria skoro są to mistrzostwa samochodów turystycznych powinny wyglądać następująco :
Przede wszystkim aby obniżyć koszty powinny być to auta seryjne np. z 2 litrowymi silnikami, moc ponad 200 konin itp. i aby każde auta miało podobną moc czy też podobny przeliczniki masy do mocy,I kupujemy przykładowo auto seryjne z salonu xD dajemy mu sportowe zawieszenie wywalamy wszystko co w środku(według jakiegoś tam regulaminu) dajemy sportowa kierownice ewentulanie sekwencyjna skrzynia biegów,ale to już drogi zabieg. Coś takie Kia Lotos Race ale różnych marek xD i wtedy mamy serje dość tanią a ciekawą i wtedy była by to serja że się tak nie ładnie wyrażę dla przeciętnego Kowalskiego smiley. Co wy na to podawajcie swoje opinie na ten temat laugh


Mniej więcej takie coś jest w kategorii S1600 w ETCC i jakoś nie wyróżnia to jej przy kategorii S2000 i ostatnio SMT czyli aut Seat Leon Supercopa które są bodajże 2x tańsze a tylko 1s wolniejsze od seata leona TDI
awatar
Mario17-03
sezon1sezon2sezon3sezon4sezon5
sezon6sezon7sezon8sezon9sezon10
Posty: 517
Dołączył: 21.08.2011
Napisany 02.04.2013 12:51
Moim skromnym zdaniem, głównym czynnikiem różniącym się, wyścigami lat 90-tych a obecnie ( nie tylko seria WTCC ale i inne klasy aut i ogólnie sporty samochodowe) ma wpływ elektronika, która powoduje że jadą szybciej o 50-70 km/h na zakrętach bez konsekwencji.Mogę cos więcej wypowiedziec się na temat Moto GP.W latach 90 kiedy zawitała pożniejsza gwaiazda V.Rossi, własnie były motocykle które miały minimum ..wspomagania,, teraz obecnie manetka na maxa i pilonowac lini jazdy , i to zabija ten sport, podejrzewam że także ten czynnik występuje w sportach samochodowych, niby jeden litrarz silnika, niby stosunek masy do osiągów ten sam i inne piedrdoły aby wyrównac konkurencje, zdjąć te cuda które maja odpowiedzialnośc za kontrolę trakcji i będą wyścigi jak z lat -90 tych smiley
awatar
Przemek Gorecki
sezon4sezon5sezon6sezon7
Posty: 37
Dołączył: 15.11.2012
Napisany 02.04.2013 13:12
Z tego co sie orientuje to w WTCC nie ma ABS i TC tak samo w wyscigach klas GT3 (dokaldnie fia gt series ) i tam sie tna na zyletki laugh
awatar
Lobotomy
sezon4sezon5sezon6sezon7sezon8
sezon10
Posty: 126
Dołączył: 02.09.2012
Napisany 02.04.2013 13:26
Mario akurat turystyki wcale nie są aż tak szybsze od tych z lat 90. Porównaj sobie czasy, np na Knockhill w BTCC 1993 najlepsze czasy podczas wyścigu oscylowały w granicach 55 sekund (źródło), a w 2012 na poziomie 53 sekund (źródło). Przeglądając czasy zauważysz wszędzie podobną oscylację na poziomie tych 2 sekund na korzyść jednego bądź drugiego (nie biorąc pod uwagę np. takiego Brands gdzie zasadniczo przebudowano jeden zakręt i teraz zamiast na pełnym gazie jedzie się go na trójce).
Na dodatek, wątpię żeby akurat turystyki miały jakieś systemy odpowiadające za kontrolę trakcji, ABSu czy innych dziwów. Największe udogodnienie w porównaniu z odległymi latami to sekwencyjna skrzynia biegów (chociaż już w tych latach 90 wiele aut ją posiadało, np pamiętne z 1994 roku Volvo 850 kombi w BTCC).

Co do moto GP, F1, długodystansowych czy innych sportach hi-tech muszę się zgodzić. Wystarczy popatrzyć na onboardy z dawnych lat, prowadzenie takiego auta było w zasadzie ciągłą walką.
prev
awatar
WooQash
1 godzinę temu
awatar
PolishRacer
6 tygodni temu
awatar
maro
9 tygodni temu
awatar
Sadowsky
04.12.2023   23:35
awatar
LukiRK
20.10.2023   23:07
awatar
LosPazdziochos
06.08.2023   23:58
awatar
Johnyy
10.07.2023   20:37
awatar
Sprajt
26.04.2023   16:02
awatar
Civus
02.03.2023   13:05
awatar
Marcello
25.02.2023   23:37
awatar
Baszu43
24.01.2023   20:44
awatar
krzysiek_aleks
24.01.2023   20:41
awatar
Gornik
24.01.2023   20:22
awatar
MAURO
11.01.2023   22:57
awatar
DFGT
11.01.2023   20:55
awatar
Krzys
16.12.2022   12:15
awatar
DrMaks
17.09.2022   04:49
awatar
jabo39
24.11.2021   22:08
awatar
Slimmy
13.03.2021   15:15
awatar
DrąGal
28.01.2021   08:48
awatar
Adrian4900
22.01.2021   23:48
awatar
MaciekS
07.12.2020   23:14
awatar
Zagman92
17.11.2020   20:24
awatar
Domino
08.11.2020   19:11
awatar
Pieczyk
26.08.2020   00:30
awatar
Mav
02.08.2020   12:45
awatar
Denan06
05.06.2020   13:11
awatar
Darsoon
07.05.2020   21:55
awatar
Dryl
05.05.2020   20:28
awatar
jakub4prv
13.04.2020   13:57
awatar
Mario17-03
30.03.2020   09:02
awatar
LynxD
22.03.2020   21:37
awatar
xoSx_USA
11.03.2020   08:24
awatar
BieRni
24.02.2020   10:31
awatar
SPEEDMAN4fun
20.01.2018   00:55
awatar
czaxxx
19.01.2018   23:10
awatar
Mohito
19.01.2018   22:54
awatar
Cryptone
19.01.2018   22:48
awatar
TheSznikers
19.01.2018   20:58
awatar
Alex
19.01.2018   20:46
awatar
NaraPLN
19.01.2018   20:16
awatar
VSX500
19.01.2018   19:48
awatar
REJSU
19.01.2018   19:47
awatar
Marcinho
19.01.2018   19:40
awatar
Xarlith
19.01.2018   18:38
awatar
BezlitosnaWydra
19.01.2018   18:24
awatar
SZOLTYS
19.01.2018   18:02
awatar
Roody
19.01.2018   17:02
next
royalracing2020
RoyalRacing © 2011-2024
Wszystkie prawa zastrzeżone
php-fusion
PHP-Fusion © 2002-2024 by Nick Jones.
Wydane jako darmowe oprogramowanie bez zastrzeżeń na licencji GNU Affero GPL v3.