Edytowano 16.11.2012 23:37 przez Abarth
» link «
Jeden z lepszych silników BMW. I ekonomiczny, a już zapewnia w miarę dobre osiągi. I co ciekawe - bardzo dobrze znosi instalację gazową. No i można trafić na bardzo dobre wyposażenie, i do tego tył napęd
Alternatywa: Audi A4 B5 1.8 125 KM lub 1.8T 150 KM (z tym drugim to cięzko trafić na zadbany egzemplarz) do 2 dyszek kupisz polifta, albo Passata B5, ale to już dość pospolite i peeeełno TDI (z czego 50% z bogatą przeszłością), Opel Vectra C (najlepiej z silnikami CTDI, które są to tak naprawdę MJT Fiata, procz 1.7 od Isuzu).
» link «
Mimo że francuski, to myśle że ciekawa opcja. Do 20 tys, można wyhaczyć wersje poliftingową. No i dobre silniki HDI (no chyba prócz 2.0 który z poczatku lubił zrobić samozapłon xD ). Mało palą, dobra niezawodność, i dużo lepsza kultura pracy od TeDeI.
» link «
Chyba najładniejszy kompakt VAG. Podłoga Golfa IV, silniki z VW a do tego w ładniejszej budzie niż Golf IV i mniej pospolitej. A wnętrze z Audi A3
Standardowo - silniki TDI. Jak znajdziesz zadbanego - będzie mało palił i nabijesz kilosów. A jesli wolisz benzyne - 1.6 8v 102 KM (polift 105KM i 16v). Silnik stworzony wrecz pod instalacje gazowa.
» link «
W prawdzie byłeś nastawiony do Fiata na "beeee, bo na F", ale Stilo JTD to nawet dobra konstrukcja. Silniki JTD, jedne z najlepszych diesli, ekonomiczne i niezawodne. 115 KM wystarcza w zupełności do komfortowego podróżowania. Wyposażenie - do 2003 roku nawet bogate, w 2004 weszły polifty, które były już robione pod cene, i jakość i wyposażenie spadło. Auto ma swoje bolączki, ale jesli patrzeć ekonomicznie, i trafisz na zadbany egzemplarz to czemu nie. Swoją droga warto poszukać sobie egzemplarza ze "SkyWindow" - szyberdach na 70% powierzchni dachu.
» link « Tak to wygląda
Akurat w kompaktach jest dużo propozycji:
VW Golf IV (silniki TDI, 1.6 8v),
Audi A3,
Honda Civic VII (ostatni Civic na niezaleznym zawieszeniu i do tego silniki z VTECiem),
Renault Megane II,
Fiat Grande Punto (troszke mniejsza klasa, ale można wyhaczyć z 1.3 MJT albo 1.9 MJT, dobre osiągi, niskie spalanie no i ten wygląd!),
Opel Astra III (chociaz mało tego jest do 20k, ale tez najlepiej z CDTI),
Toyota Corolla E12 (IX generacji, nie tak dobra jak poprzedniczki ale wciąż w miare niezawodna)
Ford Focus II (o tym aucie mówią król prowadzenia, do 20 tys coś wyłapiesz, ale jest zagrozenie ze to auto poflotowe).
Wymieniać, można dalej, ale to wszystko zależy, co ci się podoba, bo na rynku dziś jest bardzo dużo fajnych i ciekawych aut, szczególnie w tym pułapie cenowym. Możesz zaszalec i kupić Alfe Romeo 156, a możesz kupić też zwykłego pospolitego Passata B5 FL.
Najlepiej popatrz które ci się podobają, i póżniej przejedz się nimi. Czasami jazda testowa potrafi odmienić całkowicie zdanie o danej marce/modelu.